Ads 468x60px

joi, 28 iunie 2012

Media între rating și responsabilitate

Recent mai multe site-uri massmedia din țară și din străinătate au postat pe paginile lor electronice o știre cu un titlu destul de răsunător: “Dumnezeu nu există!” (1, 2, 3, 4). Nu este prima dată când citesc asemenea ”noutăți” care deja cu nimic nu mă mai miră. Ce mă nemulțumește în astfel de titluri este frecvența lor și faptul că în textul articolelor, cel puțin la noi, lipsește orice referire spre poziția Bisericii din care până ce, conform recensământului, face parte majoritatea cetățenilor Republicii Moldova. Părerea mea este că de acest lucru ar trebui să se țină seama.

În același timp n-ar strica și puțină decență deontologică din partea reprezentanților presei dând dovadă de un minim de cunoștințe de cultură religioasă a țării în care trăiesc. Spun asta din cauză că spațiul mediatic implică o anumită responsabilitate față de eventualii consumatori de știri. La noi însă limitele responsabilității în domeniul mediatic sunt definite destul de evaziv.

De cele mai multe ori în perioada sărbătorilor religioase apar articole cu un caracter insultător la adresa credinței părinților, bunicilor și a străbunilor noștri. În termeni ecclesiali aceste materiale se numesc blasfemii. Doar cateva exemple: "un istoric dă peste cap tot creştinismul cu informaţii uluitoare", "Simcha Jacobovici a anuntat ca ar fi gasit mormantul lui Iisus Hristos" și altele din aceeași categorie. Eu, cel puțin, mă simt jignit prin asfel de materiale, știu însă că de-alde mine mai sunt mulți.

Sunt sigur că asfel de ”descoperiri” vor mai apărea, întâmplător sau nu, exact în perioada sărbătorilor creștine. Pe parcurs voi completa lista cu noi link-uri.

 

”Zis-a cel nebun întru inima sa: "Nu este Dumnezeu!" Stricatu-s-au şi urâţi s-au făcut întru fărădelegi. Nu este cel ce face bine.” (Psalmul 52, 1-2)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu